Een communicatiestrategie helpt je om er voor te zorgen dat je communicatie-inzet werkt.
Communicatie die effectief en efficiënt bijdraagt aan het realiseren van je projectdoelen of organisatiedoelen.
Zo doen we dat:
1. Organisatiedoelen scherp.
2. Communicatiedoelen scherp: wat gaat de communicatie precies bijdragen in het realiseren van de organisatiedoelen: waar ligt communicatie op het kritische pad naar succes? Wat moet de communicatie daar leveren?
3. Welke concrete communicatie is dan nodig, welke middelen hebben die werking?
4. Gap-analyse: je communiceert al, wat mist nog in de bestaande communicatie? En ook: wat kost tijd maar levert niks op en kan er uit?
5. Doen: Stoppen met wat overbodig is, ontbrekende communicatie organiseren en doen.
6. Iteratief de communicatiestrategie en uitvoering tweaken zodat blijft werken voor jouw project of organisatie.
Wil je dit voor jouw projectteam of in jouw organisatie werkend krijgen? Werkt er nu iets niet in jouw organisatie en is communicatie daarvoor de maatregel?
Neem contact op om te bespreken hoe communicatie in jouw organisatie of project kan gaan werken.